// Rel languages

Català · Español · English · Français · 汉语


Logo AgendaConcerts.cat

AgendaConcerts.Cat. Concerts i festivals musicals de tot el món. Ens importa la teva privacitat i no fem servir galetes.

Busca concerts per dia

Galeries Fotogràfiques


Rocío Molina, Lola Cruz i Sílvia Pérez Cruz emocionen amb el seu elogi a la maternitat al Festival Grec


Fotografies del dia 2018-07-18

Moment dels aplaudiments al final de l'espectacle 'Grito Pelao' de Rocío Molina i Sílvia Pérez Cruz, en la seva primera nit al Festival Grec de Barcelona.

Moment dels aplaudiments al final de l'espectacle 'Grito Pelao' de Rocío Molina i Sílvia Pérez Cruz, en la seva primera nit al Festival Grec de Barcelona.







'Grito pelao' ha estat un dels espectacles més esperats del Grec 2018. No ha decepcionat en la seva estrena la nit del dimecres 18 de juliol al Teatre Grec de Barcelona, amb tot el paper venut i un públic aplaudint amb força. Avui dijous 19 de juliol també s'escenificarà un altre cop i tampoc hi ha entrades disponibles.

És un espectacle que protagonitzen la ballarina Rocío Molina –Premi Nacional de Dansa-, embarassada de quatre mesos, la seva mare –Lola Cruz- i la cantant Sílvia Pérez Cruz. No és la primera vegada que Rocío Molina i Sílvia Pérez Cruz col·laboren en un mateix espectacle, el febrer ja ho van fer amb 'Impulso' als Teatres del Canal de Madrid.

També intervenen quatre músics que, excepte el palmer i el violinista, actuen sempre fora de l'escenari. Ells són Eduardo Trassierra –guitarra-, Carlos Montfort –violí-, José Manuel Ramos Oruco –compàs- i Carlos Gárate –electrònica-.

L'escenari principal està format per una petita piscina que està enmig d'una tarima –pel 'zapateo'- envoltada de sorra. El principal element escènic és un 'mapping' de l'escenari i la paret de la pedrera de l'amfiteatre, és a dir, imatges digitals projectades sobre l'escenari. Imatges abstractes que varien d'ambients freds a d'altres més sanguinis, poemes traduïts de l'anglès o façanes d'edificis que acompanyen el ball de Rocío Molina, una de les grans del ball flamenc, i Pérez Cruz, una de les grans de la cançó.

El leitmotiv de 'Grito pelao' és el desig de ser mare de la ballarina. Rocío Molina es despulla a si mateixa, tant sentimentalment com literalment, en les seves ganes de ser mare i explica com ha quedat fecundada de forma in vitro. De fet, s'ha projectat sobre la paret de la pedrera el vídeo d'una ecografia. També s'han escoltat passatges sonors aquàtics, d'on neix la vida i s'han vist al 'mapping' imatges d'un to més passional i visceral.

De la interacció d'aquestes dues grans dones, sortint dels seus espais de confort i amb una gran sensibilitat, ha sortit a la llum una visió de la feminitat i la maternitat, amb el seu dolor i la seva tendresa, la seva bellesa i la seva fragilitat. Les dues artistes han mostrat una gran compenetració i complicitat, han rodolat una sobre l'altre sobre la tarima i Pérez Cruz li ha cantat a Rocío front contra front, moments amb una alta càrrega sensible, gairebé de llagrimeta.

També cal destacar l'amor que expressa Lola Cruz per la seva filla, explicant com va tenir problemes durant l'embaràs, se'n va encomanar a la Verge del Rocío i com va complir la seva promesa i, mentre ho diu, camina lentament de genolls juntament amb la seva filla per acabar totes dues, finalment, abraçades. I és que aquest no és només un espectacle d'amor per la maternitat sinó també d'amor entre dones.

Rocío Molina ha moderat l'energia i l'ímpetu del seu ball, adaptant-lo als canvis que modifiquen el seu cos mentre l'embaràs avança i també ha incorporat coreografies alienes al flamenc, més dansa contemporània. Pérez Cruz també participa en les coreografies amb moviments lents però progressius a més d'aportar repertori nou per l'ocasió. Pérez Cruz, a més de cantar cançons de forma tradicional fa servir la seva veu prodigiosa com un instrument més, ambientant l'espectacle amb crits de diferents registres.

No obstant això, Sílvia Pérez Cruz té un paper més secundari que la Rocio, és més aviat una acompanyant del trànsit de la ballarina. La cantant també ha explicat les dificultats del seu part, 18 hores de grans dolors, en les quals la mà d'una dona, que no coneixia, sobre l'espatlla la va connectar a una cadena gairebé infinita de dones, cadascuna amb la mà sobre l'espatlla de la següent.

La gira continuarà pel Festival Terral de Màlaga el 7 d'agost, Rocío ha dit que ella és "boquerona" –de Màlaga, ha explicat Pérez Cruz-, a la Biennal de Flamenc de Sevilla el 18 i 19 de setembre, a la ZGZ Escena de Saragossa el 22 i 23 de setembre i als Teatres del Canal de Madrid el 26-28 de setembre. Posteriorment, 'Grito Pelao' tornarà a França, on es va estrenar, i recalarà al Théâtre de Nîmes el 2-4 d'octubre i a París el 9-11 d'octubre. L'espectacle es va estrenar el 6 de juliol al Festival d'Avinyó amb molt bones crítiques.