Català · Español · English · Français · 汉语


Logo AgendaConcerts.cat


Busca concerts per dia

AgendaConcerts.Cat. Concerts i festivals musicals de tot el món · Facebook · Twitter | X · Instagram · Threads


Llegir en Català · Leer en Español · Read in English

Live Nation perd un 98 per cent dels seus ingressos en el segon trimestre

No per esperat deixa de sorprendre la caiguda del gegant dels concerts Live Nation. En la presentació dels resultats del segon trimestre del 2020, la multinacional va comptabilitzar una monumental patacada del 98 per cent de pèrdues d'ingressos interanual, respecte a l'any anterior, fonamentalment a causa de l'onada de cancel·lacions i ajornaments de concerts i festivals a causa de la pandèmia global de l'coronavirus.

Concretament, Live Nation ha passat de facturar 3.200 milions de dòlars a només 74 en un mateix període. Les pèrdues netes es calculen en 568 milions de dòlars en comparació amb els guanys de 172 milions de l'any 2019 per al mateix interval temporal. Es dóna el cas que el segon semestre és el més important per als grans actors de la indústria musical. A l'abril, maig i juny és quan la meteorologia permet que es duguin a terme les gires que omplen estadis i es celebrin molts dels festivals que reuneixen desenes de milers de persones.

És difícil treure alguna cosa en positiu de semblant daltabaix però els executius de Live Nation destaquen que el 86 per cent dels assistents s'han guardat les entrades d'esdeveniments ajornats a l'any que ve i que ja s'han venut 19 milions d'entrades per al 2021.

El primer executiu de Live Nation, Michael Rapino, assegura que "seguim confiant que els fanàtics tornaran als esdeveniments en viu quan sigui segur fer-ho. El nostre major indicador de demanda és que els fanàtics retenen els seus tiquets, fins i tot quan se'ls dóna l'opció d'un reemborsament ".

No obstant això, la multinacional es prepara per a un llarg hivern sense concerts: "En els últims tres mesos, la nostra principal prioritat ha estat enfortir la nostra posició financera per garantir que tinguem la liquiditat i flexibilitat per passar un període prolongat sense esdeveniments en viu". Les expectatives de l'empresa estan en l'estiu de 2021, moment en què espera batre rècords de vendes d'entrades.

També s'apunta al 'live streaming', concerts transmesos en directe per internet, com una font de negoci addicional amb molt bones perspectives en un futur proper. Rapino no s'ha pronunciat sobre les xifres dels concerts en autocinemes però sí que ha assenyalat que no es faran més esdeveniments amb dj en els Hamptons de Nova York després de les polèmiques imatges en què apareix un 'pit' sense distància social ni màscares que està sent investigat per les autoritats.

Segons va recollir 'Billboard' al maig, Live Nation va suspendre a uns 2.100 dels seus 10.500 empleats com a part d'un esforç per reduir costos durant la crisi de COVID-19.