logo Facebook logo Twitter logo Instagram logo Mastodont


logo agendaconcerts.cat




  • Llistat de Galeries Fotogràfiques

    Jo Ni Cas, molt Rock’N Roll a Sant Boi

    Dia del concert: 2020-07-11

    Jo Ni Cas, actuant al pati de l'Escola Antoni Gaudí de Sant Boi de Llobregat.

    El cicle de concerts Viu l’Estiu que organitza l’Ajuntament de Sant Boi, per alleugerir la situació dels músics de la vila i els seus habitants després de la gran aturada per a la música en viu que ha suposat la pandèmia de la Covid-19, també ha comptat amb Rock’N Roll el vespres del dissabte 11 de juliol al pati de l'Escola Antoni Gaudí.

    Els encarregats de fer moure els malucs al públic ha estat el grup Jo Ni Cas que a més de fer versions de Johnny Cash també les ha fet de Little Richard, els Rolling Stones o altres estrelles del rock primigeni i autèntic dels ’50, ’60 i alguns dels ‘70.

    Un concert que ha estat molt fresc, divertit i una mica mogut tot i la normativa sanitària que obliga al fet que el públic estigui assegut a metre i mig de distància en files i columnes. No obstant això, el cantant, Txus, ha assegurat als assistents que podien ballar dempeus i al voltant de la cadira que ocupaven, una acció que el personal de seguretat ha avortat inclús parant el concert. El públic ha respost amb xiulets i algunes persones s’ha rebel·lat contra la imposició de no poder estar drets però, finalment, la gent ha consentit i s’ha assegut.

    I és que era complicat mantenir-se assegut mentre el rock fresc i divertit sonava i convidava a ballar de forma desfermada. Encara que aquests xous són un glop d’aigua dins el desert que ha viscut el rock en viu durant el confinament, no deixen de ser una mena de coitus interruptus. És clar, són millor que res, però deixen el personal “massa reescalfat”, sense una via de canalitzar l’energia i alliberar-se com és el ball.

    En definitiva, molt bé escoltar de nou concerts de Rock’N Roll, millor si l’organització deixés  que la gent tingués una mica d’espai per poder moure`s dempeus, una rodona dibuixada a terra ho arreglaria. No sembla tan complicat, oi?



    Veure més fotografies

    Toni Solà Quartet, jazz als Jardins de Can Castells de Sant Boi

    Dia del concert: 2020-07-10

    Toni Solà Quartet, actuant als Jardins de Can Castells de Sant Boi de Llobregat.

    El cicle de concerts Viu l’Estiu que organitza l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat en diferents llocs del municipi del Baix Llobregat continua el seu camí i el vespre del divendres 10 de juliol el protagonista va ser el jazz amb el grup Toni Solà Quartet.

    En els desconeguts però magnífics Jardins de Can Castells, l’antiga biblioteca de Sant Boi i ara centre d’art municipal, s’ha portat a terme una vetllada de música instrumental amb el músic de jazz més conegut de la vila, el saxofonista Toni Solà que ha estat acompanyat per Gerard Nieto (teclats), Ignasi González (contrabaix i baix elèctric) i Xavi Hinojosa (bateria).

    Durant el concert han sonat versions de diferents músics com ‘Get Out of Town’ de Cole Porter, ‘Isfahan’ de Billy Strayhorn, ‘Groovin’ with Jug’ de Gene Ammons –gran inspiració pel Toni- o altres cançons com una molt coneguda del Stevie Wonder, ‘Isn’t She Lovely’, ampliant estils a la balada o el funk. Moltes d’aquestes cançons es troben al seu últim disc anomenat ‘Cool People’ del qual en Solà assegura que només li queden 7 còpies.

    Com a moment curiós es podria mencionar que, abans de finalitzar el concert, el Toni ha demanat més cultura pels moments en què vivim i ha cridat “desperteu”. No ha quedat del tot clar a què es referia però ha semblat que assenyalava la situació actual d’obligatorietat de mascaretes i desinfecció vírica desfermada. En qualsevol cas, ha de ser dur com a músic mirar un públic ordenat en fileres i columnes separat més d’un metre amb la cara tapada, una imatge que sembla extreta d’un malson.



    Veure més fotografies

    Mirabèl, música occitana pel desconfinament a Sant Boi de Llobregat

    Dia del concert: 2020-07-03

    El grup de folk occità Mirabèl, actuant a Sant Boi de Llobregat.

    Si fa unes setmanes s’esperava que l’estiu del 2020 seria un cataclisme de proporcions bíbliques per a la música en viu a causa de la pandèmia de la Covid-19, la vida ens sorprèn amb una estranya floració de petits concerts que donen color a part de la geografia catalana. Molts ajuntaments han decidit desenvolupar activitats a l’aire lliure per donar oxigen al sector cultural local i a la ment confinada dels seus habitants. Entre ells es troba el de Sant Boi de Llobregat que ha programat un cicle d’actuacions, encetat amb un ‘sold out’ de la cantant local Maria Martí el dijous 2 de juliol als Jardins de Can Torrents.

    L’endemà,  el folk s’ha apoderat d’un lloc tant bonic com desconegut, els Jardins de Can Castells, antiga biblioteca del municipi i ara centre d’art de la vila. Un espai molt ample de gespa ben tallada, sense gossos, que els santboians haurien de poder gaudir més sovint.

    Tot i els requeriments sanitaris pertinents: mascareta, distanciament social entre els assistents que no són unitat de convivència, absència de bar i la impossibilitat de posar-se dempeus, la vetllada musical ha estat deliciosa tant per la qualitat musical, el marc escollit com per les explicacions que han donat els músics per contextualitzar de forma didàctica les seves interpretacions.

    El trio Mirabèl, format a Sabadell per Pol Aumedes Morell (acordió diatònic i veu), Ermengol Marcos (violí i veus) i Joan Codina Vila (pifres, pandereta i veus), ha obert el vespre de concerts. Un grup amb una visió moderna de la música tradicional occitana que ha començat la seva actuació amb la cançó ‘En Joan Petit Quan Balla’, una elecció que ha semblat una mica estranya en un primer moment en un espectacle que no estava catalogat com ‘familiar’.

    A continuació, en Joan ha explicat l’origen sàdic i sinistre d’una cançó que no és catalana sinó d’origen occità i és que en Jan Petit en realitat no ballava sinó que va ser torturat a la roda, un instrument al qual el varen lligar i mutilar les seves extremitats pas a pas, per capitanejar la Revolta dels Crocants de Roergue contra el Rei de França Lluís XIV l’any 1643. Finalment, el músic ha alertat contra “la infantilització de la cultura”.

    No obstant això, la majoria de cançons que han sonat eren de temàtica amorosa o, millor dit desamorosa, que ha recorregut la geografia occitana: des de l’Atlàntic, a Bordeus o el Llemosí, a les valls alpines italianes o resseguint la Garona, únic gran riu que va dels Pirineus a l’Atlàntic i que té com a origen l’únic lloc on l’occità és oficial, la Vall d’Aran. En definitiva, un territori que va molt més enllà de la regió ara coneguda com a Occitània a França.

    El concert no ha estat lligat a la geografia d’una forma arbitrària, els Mirabèl han editat un disc anomenat ‘Quadern de Viatge’ que està embolicat en un mapa d’Occitània i en el qual es poden visualitzar l’origen de les diferents cançons en el seu territori, descobrint un itinerari musical.

    A més de cançons populars per escoltar, els Mirabèl també han interpretat danses, explicant que a l’hora de fer-les sonar haurien d’estar entre el públic, ballant i esperant resposta dels assistents però, com és natural, no ha estat possible portar-ho a terme per la situació sanitària que és viu.

    En definitiva, un concert deliciós que ha obert les ganes de visitar aquestes terres. Ah! Qui ho faci que eniïi una foto amb el cartell del poble visitat d’Occitània al grup que els Mirabèl estan fent un Google Maps amb les instantànies. A continuació ha estat el torn d’actuar dels Tritons i el seu folk irlandès del qual es parlarà en la pròxima fotogaleria.



    Veure més fotografies

    Tritons, música irlandesa ‘made in’ Sant Boi

    Dia del concert: 2020-07-03

    Tritons, actuant als jardins de Can Castells de Sant Boi de Llobregat.

    La nit del divendres 3 de juliol ha estat dedicada a les músiques tradicionals al cicle de concerts Viu l’Estiu que ha organitzat l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat. Després de l’actuació de Mirabèl ha estat el torn de Tritons per pujar a l’escenari dels bonics Jardins de Can Castells, l’antiga biblioteca de la vila.

    Si els primers se centraven en la música occitana, els segons interpreten música irlandesa i d’arrel celta, ja sigui anglosaxona, gallega, asturiana o de la Vall d’Aran. El grup, format per la Marta Barbero al violí, el Rubén Fajardo al bouzuki i el Ricard Ros a uillean pipe i whistles, ha intercalat moments nostàlgics i vius gràcies als Jigs and reels irlandesos.

    Tot i que el públic era assegut a causa de les recomanacions sanitàries de la Covid-19, difícilment un no podia moure els peus o fer palmes mentre s’escoltava una música instrumental que indueix al ball i al xoc de gerres de cervesa. Llàstima que ni tan sols hi havia bar per comprar una, alguns joves més astuts ja se les emportaven de casa.

    Cançons en definitiva que els músics coneixen des de fa anys i d’altres grups de Sant Boi com RIU o Qui hi ha? Quan han interpretat cançons del grup RIU, la Marta les ha interpretades sempre ballant dempeus mentre tocava el violí. També ha sonat una versió d‘El Cant dels Ocells’, demanant llibertat i el retorn de l’Adrià Carrasco, el jove CDR d’Esplugues de Llobregat exiliat a Brussel·les.

    Un vespre molt agradable que suposa l’inici de la música en viu a Sant Boi de Llobregat, l’anomenada nova normalitat que de normal en té poc. Aquest cicle de concerts també podria ser un assaig del festival Altaveu de Sant Boi previst pel setembre i que s’haurà de portar a terme amb grans restriccions sanitàries.



    Veure més fotografies

    Concert pel Biocè: el viral arriba a la música clàssica

    Dia del concert: 2020-06-22

    Concert pel Biocè, al Liceu de Barcelona.

    El Gran Teatre de Liceu ha inaugurat el 22 de juny de 2020 a les 5 de la tarda una peça igual d'estranya que els temps que corren marcats per la pandèmia del coronavirus Covid-19. El coliseu barceloní ha estrenat Concert pel Biocè, obra de l'artista Eugenio Ampudia i comissariada per Blanca de la Torre, que s'ha pogut veure via streaming a la plataforma Youtube però no en el mateix teatre malgrat disposar de la meitat del seu aforament, segons la normativa post-confinament.

    No obstant això, les butaques de la Rambla no han estat buides si no que han estat posades a disposició d'un públic molt peculiar, 2.292 plantes de diferents tipus que després de la funció seran regalades als sanitaris de l’Hospital Clínic de Barcelona. En aquest concert-performance ha interpretat la partitura del 'Crisantemi' de Puccini el quartet de corda UceLi Quartet (Yana Tsanova, violí; Oleg Shport, violí; Clara Bobij, viola i Guillaume Terrail, violoncel), amb una durada inferior als 20 minuts i d'un caràcter reflexiu i nostàlgic amb algun breu moment èpic.

    Les imatges de Liceu envaït pel regne vegetal, tan distòpiques, han corregut com la pólvora en tots els grans mitjans de comunicació internacionals com el New York Times, Le Monde i altres coneguts noms de la premsa mundial. Durant l'actuació vista per streaming, no per humans si no per a les plantes de casa d'un, segons Ampudia, no s'han evitat els avisos als assistents: la prohibició de fer fotografies i l'advertència contra els mòbils encesos, potser irònicament, com si les plantes fossin un públic maleducat que tus i juga amb el paper de plàstic d'un caramel durant el concert. Mai se sap, ahir a la nit van emetre per televisió la segona part de el Senyor dels Anells i ja tothom sap com se les gasten els pins i els Ents.

    Es tracta, en definitiva, d'una obra artística que ha transcorregut com un poema visual, amb evidents tints ecologistes en què les plantes són tractades igual que humans i que assenyala un canvi d'època, els noranta dies inèdits de la història de la humanitat en els quals gairebé totes les persones de tot el món s'han quedat a casa. Uns dies en què la biosfera ha aprofitat per alliberar-se, ni que sigui breument, de la pressió dels humans i el seu antropocè. El Liceu seguirà dialogant amb altres arts visuals durant la temporada 2020-21.



    Veure més fotografies