Banner de AgendaConcerts

AgendaConcerts.cat

Les estrelles globals arriben a l'Índia a mesura que augmenta la demanda de música en directe

Les superestrelles occidentals, els aficionats locals i una infraestructura en evolució estan creant una nova potència de concerts

Published on: January 19, 2025 · Updated on: January 19, 2025

L'Índia s'està transformant ràpidament en una destinació important per a gires musicals internacionals, atraient a grups de superestrelles que en anys anteriors podrien haver-se saltat del país per complet. Des d'Ed Sheeran i Dua Lipa fins a Coldplay i Maroon 5, ara un ampli espectre d'artistes globals està reservant espectacles a gran escala a àrees metropolitanes com Bombai, Bangalore i Delhi, així com a punts emergents com Pune i Ahmedabad. L'impuls d'aquesta tendència és un augment dels ingressos disponibles, una població cada cop més jove i actualitzacions crucials en la infraestructura de concerts.

Un apetit creixent per la música en directe
La presència d'actes occidentals a les llistes índies fa temps que deixa entreveure el desig dels fans d'actuar en directe. Els rànquings setmanals de Spotify inclouen regularment noms mundials com Arctic Monkeys, Sabrina Carpenter i Ed Sheeran, l'àlbum dels quals ÷ (Divide) ha passat anys a les llistes de reproducció de l'Índia. Però, fins fa poc, aquesta popularitat digital massiva no sempre es va traduir en parades de gira. Això ha canviat dràsticament, amb actes com Dua Lipa fent el seu debut a l'Índia a Bombai el novembre passat, i Ed Sheeran anunciant un itinerari de diverses ciutats que eclipsa les seves aparicions anteriors i més petites el 2015 i el 2017.

Segons el gegant de venda d'entrades per a esdeveniments BookMyShow, el mercat indi de la música en directe va créixer un 18% el 2024 i està en camí d'obtenir guanys encara més grans el 2025. Els experts del sector diuen que els fans locals s'han acostumat a la música global a través de plataformes de streaming, xarxes socials i cross. - Col·laboracions culturals. Ara, molts estan desitjosos de pagar preus superiors per oportunitats únicas a la vida de veure els seus artistes preferits en viu a terra índia.

Demografia i Economia
Un factor important en el nou paper de l'Índia a les gires mundials és la seva població massiva d'1.400 milions, amb una gran concentració de joves menors de 35 anys. L'amor d'aquesta població pel pop, el rock i el hip-hop occidental, combinat amb una classe mitjana en constant creixement, fa que L'Índia és una frontera lucrativa i emocionant per als promotors internacionals. Tal com assenyala el professor de màrqueting, el doctor Sourindra Banerjee, de l'Escola de Negocis de la Universitat de Leeds, la indústria de la música veu que "una gran part de la joventut del món viu a l'Índia, així que si estigués en el negoci de la música, allà és on aniria".

Aquesta demanda és clarament visible en la meteòrica venda d'entrades per als propers concerts. Coldplay va exhaurir diversos espectacles a l'estadi en qüestió de minuts, cosa que va provocar dates addicionals a Ahmedabad, una ciutat que abans no era coneguda per acollir grans gires internacionals. El líder de la banda, Chris Martin, es va referir al recentment ampliat Narendra Modi Stadium, que pot contenir unes 130.000 persones, com "el nostre espectacle més gran de la història", subratllant la nova capacitat de l'Índia per acollir mega-concerts a l'alçada dels principals mercats mundials.

Aprenentatge dels esdeveniments esportius
La millora de les infraestructures i la logística també juguen un paper en l'atracció de grans noms. L'èxit de l'Índia a l'hora d'acollir esdeveniments esportius a gran escala, especialment la Indian Premier League (IPL) de cricket, ha format les autoritats locals i els operadors de llocs en la gestió de multituds i els estàndards de transmissió internacionals. La capacitat d'executar operacions complexes sense problemes (controlant el trànsit, garantint la seguretat i proporcionant un muntatge de primer nivell) ha ajudat a alleujar les preocupacions dels promotors estrangers que desconfien d'entrar en un mercat tan massiu. Com a resultat, els estadis recentment construïts o renovats a Bombai, Pune, Bangalore i Ahmedabad ofereixen instal·lacions de primer nivell que s'han convertit ràpidament en les principals destinacions de concerts.

Un benefici per als músics locals
Els artistes indis també estan recollint els fruits. Cantants emergents com Anoushka Maskey, Anumita Nadesan i Frizzell D'Souza han parlat del valor de l'obertura per a grans actes internacionals. Aquests espais no només proporcionen exposició, sinó també una validació per a l'escena indie en creixement de l'Índia, que pretén anar més enllà de les bandes sonores de Bollywood cap a un territori més ampli i global. A més, els aficionats que assisteixen a aquests concerts estan descobrint actes de suport locals, despertant una nova apreciació pel talent local.

Reptes i potencial
Malgrat l'emoció, els reptes continuen. Els alts costos de les entrades per als grans noms poden eclipsar els esdeveniments locals més petits, la qual cosa podria limitar els pressupostos per als assistents a concerts que, d'altra manera, podrien donar suport a l'escena indie de l'Índia. La infraestructura encara necessita millorar: moltes ciutats només tenen un grapat de llocs adequats, i poden sorgir conflictes de programació a causa dels tornejos de cricket i altres esdeveniments importants que comparteixen els mateixos estadis.

No obstant això, l'impuls és inconfusible. El proper Lollapalooza India 2025 a Bombai, amb actes d'alt perfil com Green Day i Shawn Mendes, exemplifica el canvi global. Mentrestant, artistes com Bryan Adams, Kings of Leon i Louis Tomlinson estan preparats per explorar múltiples nivells de ciutats, reflectint una estratègia per ampliar el seu abast més enllà de les zones metropolitanes conegudes.

El camí de l'Índia cap a la prominència de la música en directe reflecteix el seu ascens econòmic i cultural més ampli. Allà on abans les súpliques dels fans van caure en oïdes sordes, ara ressonen amb els promotors que busquen públics nous i noves fonts d'ingressos. Si aquest creixement continua, els experts preveuen que l'Índia es convertirà en una parada de visita obligada en totes les grans gires mundials, reescrivint la geografia del negoci dels concerts durant els propers anys.

Amb una població jove massiva i un mercat d'esdeveniments en directe en auge, l'Índia s'ha convertit en una parada de gira fonamental per a artistes globals, des de Coldplay fins a Dua Lipa.